Durant el 2023 l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor va atendre 774 casos, la major part dels quals relacionats amb subministraments com el gas i l’electricitat (29,46 %), serveis professionals (9,69 %) i entitats bancàries (9,69 %).
Coincidint amb el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha donat a conèixer les dades del servei corresponents al 2023.
Segons la memòria anual del servei, durant l’exercici l'oficina va atendre un total de 774 casos. El major nombre de consultes, el 29.46 %, tenien a veure amb subministrament, especialment de gas i electricitat. També es van atendre casos referits a serveis professionals, el 9,69 %, i a entitats bancàries, també amb el 9,69 %.
Des de l’OMIC es fomenta l’arbitratge i la mediació com a mitjà de resolució de conflictes de consum. Dels 774 casos atesos, 510 van ser consultes, 262 mediacions i 2 queixes. Segons el document de memòria, el 41,70 % de les mediacions han estat favorables a la persona sol·licitant.
“El consum responsable és a prop teu”
Cada 15 de març se celebra el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores per donar a conèixer els drets de cadascú a l’hora de consumir productes i serveis.
La campanya d’enguany, impulsada per la Diputació de Barcelona, vol reivindicar la importància del consum local sota el lema “El consum responsable és a prop teu”. La intenció és sensibilitzar la ciutadania sobre els avantatges d’apostar pels comerços de proximitat. Un d’aquests beneficis és la menor conflictivitat: només el 6 % de les reclamacions iniciades l’any passat a les Unitats Mòbils de Consum de la Diputació de Barcelona o als ajuntaments tenien el seu origen en el comerç de proximitat. També incideix en el valor del consum de proximitat com a un exercici responsable i conscient que és sostenible, genera riquesa local, teixeix vincles comunitaris i transforma els pobles i ciutats.
Com accedir a l’OMIC de Montornès?
El servei es presta de forma alterna cada 15 dies, als següents emplaçaments:
Les persones que vulguin presentar una reclamació en matèria de consum poden iniciar el tràmit en línia disponible a l'enllaç adjunt.
Per a l’atenció presencial cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 93 572 11 70 o bé enviant correu electrònic a l’adreça següent: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.