Durant l’any passat, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) va atendre 783 casos, 136 més que l’any anterior. Les consultes i mediacions més freqüents van tornar a ser les relacionades amb les telecomunicacions.
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha donat a conèixer les dades del servei durant el 2021. Al llarg de l’any passat es van atendre 783 casos, 136 més que el 2020.
Del total, 553 van ser consultes. També hi va haver 227 sol·licituds de mediació i es van tramitar 2 queixes.
Prop del 60 % dels procediments de mediació iniciats l’any passat han estat resolts. Segons la memòria de l’OMIC, el 47 % han estat favorables a la persona sol·licitant, mentre que el 35 %, amb diversos matisos, no. La resta han estat derivats en la major part a altres organismes.
També s'ha recuperat l’atenció presencial en gairebé el 90 % dels casos, i s'ha tornat a nivells previs a la pandèmia.
Les telecomunicacions, els serveis i el turisme: els casos més freqüents
Les dades incloses en la memòria anual de l’OMIC indiquen que les consultes i mediacions més habituals continuen sent les relacionades amb les telecomunicacions, amb prop del 20 % del total durant el 2021. Les relacionades amb assegurances, entitats bancàries, gas i electricitat han experimentat un lleuger increment, mentre que les que tenen a veure amb reclamacions de serveis turístics s’han mantingut respecte a l’any anterior.
Podeu consultar tots els detalls a la memòria disponible en el document adjunt.
Recomanacions abans de contractar serveis
Al web de l’Agència Catalana de Consum trobareu un seguit de recomanacions abans de contractar diversos serveis:
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.