Des de l’1 de gener de 2004 (Llei 15/2003 de modificació de la Llei 6/1993 de residus) la responsabilitat envers la gestió de les fraccions de residus assimilables a urbans de les empreses és dels seus productors. Per gestionar aquestes fraccions poden escollir entre acollir-se al servei públic municipal pagant la taxa o preu públic que s’estableixi a l’efecte o bé contractar els serveis privats d’un gestor de residus.
Per norma general l’Ajuntament reclamarà cada any la taxa o preu públic corresponent per la recollida de residus urbans. En cas que l’empresa documenti que compleix amb les obligacions de gestió de residus de les fraccions assimilables a residu urbà amb un gestor privat, l’Ajuntament la donarà de baixa de la taxa corresponent de l’any.
Les empreses ubicades als polígons industrials han d’adquirir els seus propis contenidors en funció de les seves necessitats i retolar-los amb el nom de l’empresa. Per a la fracció resta faran servir contenidors de 1000 ó 1100 l (norma DIN 30.700) i de color verd pantone 349. Per a la fracció orgànica, si són necessaris, els contenidors han de ser de color marró estàndard de 240 l, 360 l o 600 l.
Si és necessari posar contenidors de paper, envasos o vidre és necessari parlar amb els serveis tècnics de l’ajuntament. L’horari de recollida de la fracció resta als polígons és de 6 a 14 h un cop a la setmana. La fracció orgànica es recull tres vegades a la setmana de 6 a 14 h (els dilluns, dimecres i divendres). El paper de les industries i comerços es recull els dimecres i divendres de 14 a 18 h.
Per al cartró, quan sigui produït en quantitat suficient, s’utilitzarà el servei de recollida porta a porta del paper i cartró comercial.
L’Ajuntament estudiarà els casos particulars que tinguin a veure amb altres fraccions selectives.
El previst a l'Ordenança fiscal següent:
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.