El Servei s'articula a través de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC). Aquest servei, a més d’informar sobre els drets i la normativa vigent, s’encarrega de la tramitació de queixes, denúncies i reclamacions, d’aquells ciutadans i ciutadanes que tinguin la condició de persones consumidores i usuàries, és a dir, les persones físiques o jurídiques (persones autònomes o microempreses amb declaració responsable) que comprin i adquireixin productes, béns i serveis a empreses o professionals per al seu ús particular.
Des del servei es fomenta l’arbitratge i la mediació com a mitjà de resolució dels conflictes de consum entre els establiments comercials, les empreses i les persones consumidores en col·laboració amb l’Agència Catalana del Consum i es dóna trasllat als organismes competents en el cas dels expedients que es derivin de l’atenció a les persones consumidores.
Totes les gestions de mediació, reclamació, denúncia... es fan segons el que dicta ell Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en relacions de consum en el seu art. 14.
L’OMIC té competència, entre altres, en els següents àmbits: Agències de viatges, Aigua, Alimentació, Automòbil, (reparació, nou i assegurances), Companyies d’assegurances, Correus, Educació, Electricitat, Electrodomèstics i assistència tècnica, Farmàcia, Gas, Habitatge, Hoteleria/restauració, Informàtica, Mobles, Publicitat, Reparacions de la llar, Roba/calçat, Salut pública/privada, Serveis bancaris, Serveis Municipals,Telèfon, Tintoreria, Transports públics, etc.
L’atenció es presta els dijous, de forma alterna cada 15 dies en un dels dos emplaçaments següents:
- Edifici OAC Centre (c. de Sant Isidre 11-13) de 9.30 a 14.30 h
- Oficina del Barri (c. de les Hnas. de la Virgen Niña, 2) de 15 a 19 h
Cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 935721170 o bé enviant un correu electrònic a: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.