Les persones amb discapacitat han de sol·licitar una valoració de l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials que els reconegui el grau de disminució que els correspon segons les taules de valoració establertes. El reconeixement oficial de la situació de discapacitat és un requisit indispensable per accedir a les prestacions econòmiques i les accions assistencials que la Llei de Serveis Socials reconeix per a les persones amb discapacitat.
El certificat de reconeixement de discapacitat és un document acreditatiu de la condició de discapacitat que indica el diagnòstic i el grau de disminució expressat en percentatge i l’expedeixen els equips de valoració i orientació dels centres d’atenció a les persones amb discapacitat (CAD) de la Generalitat de Catalunya.
El certificat s’atorga a aquelles persones amb una discapacitat igual o superior al 33% del barem establert per la normativa.
Per a què serveix el certificat?
Una vegada s’hagi expedit el certificat de reconeixement de la situació de discapacitat la persona beneficiària s’ha de dirigir al departament de Serveis Socials de l’Ajuntament per a informar-se de les accions assistencials a les que pot accedir.
Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament
Telèfon: 93 572 11 70 Ext. 3
Correu electrònic: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)
L'atenció serà únicament telefònica o per correu electrònic, en cas que necessiteu atenció presencial demaneu cita prèvia
Oficina de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya
Carrer Sant Jaume, 48 (Granollers)
Telèfon: 93 879 20 86
Negatiu. En cas de silenci administratiu la sol·licitud es considera desestimada.
El reconeixement del grau de disminució per part del Departament de Benestar i Família de la Generalitat.
El termini màxim de resolució i notificació del procediment és de 3 mesos a comptar a partir de la valoració realitzada pels professionals del CAD. El termini que pot transcórrer des de l’entrada de la sol•licitud a qualsevol registre del Departament
La sol·licitud no comporta cap despesa per a la persona interessada.
Oficina d'Atenció Ciutadana
Carrer de Sant Isidre, 11-13
Cal demanar cita prèvia.
Telèfon: 93 572 11 70
Horari: de dilluns a divendres, de 8.30 a 15 h. Dimarts i dijous de 17 a 19 h
Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost): de dilluns a divendres de 8 a 15 h
Oficina d'Atenció Ciutadana del Barri
Carrer Hermanas de la Virgen Niña, 2
Cal demanar cita prèvia
Telèfon: 93 568 81 27
Horari: dilluns, dimecres i dijous, de 8:30 a 15 h. Dimarts de 17 a 19 h
Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost): dilluns, dimecres i dijous de 8 a 15 h
Al moment de demanar la cita especifiqueu que és pel departament de serveis socials
Directament a l’Oficina de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya
C/ de Sant Jaume,48
08401 Granollers
Telf. 93.879.20.86/ Fax. 93.879.30.04
Horari de registre
De dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h. i dimarts, de 16.30 a 18 h.
Jornada intensiva: de dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h (Durant el període comprés entre el 15 de desembre al 10 de gener, Setmana Santa i de l’1 de juny al 30 de setembre)
Tancat: El mes d’agost, els dies 24 i 31 de desembre i les tardes de 5 de gener, 23 d’abril i vigílies de festes locals.
El departament de Serveis Socials lliura als interessats el formulari per fer la sol·licitud.
També a Internet, al web del Departament de Benestar i família de la Generalitat de Catalunya