El Padró Municipal d’Habitants és el registre administratiu on consten els veïns del municipi. Les seves dades constitueixen la prova de residència en el municipi i del domicili habitual en el mateix. Totes les persones que visquin a Espanya estan obligades a inscriure’s en el Padró del municipi en el qual resideixin habitualment. Les certificacions que s’expedeixin de les dades del Padró Municipal tindran caràcter de document públic i fefaent per a tots els efectes administratius.
Cal distingir entre certificat i volant d’empadronament. La certificació és el document que acredita fefaentment el fet de l’empadronament i ha d’estar subscrita pel secretari/ària de l’Ajuntament i conformada per l’alcalde/essa. Els volants d’empadronament s’entenen com a documents de caràcter informatiu respecte de les dades del Padró Municipal i dels quals se’n pot verificar l’autenticitat. Els volants són suficient per a la majoria de gestions administratives en què els ciutadans/nes hagin d’aportar informació sobre les seves dades d’empadronament.
Els certificats i volants d’empadronament poden ser:
Tots aquests documents tenen una vigència de tres mesos.
Immediata. En el cas de certificats històrics, una setmana.
Les persones empadronades actualment a Montornès del Vallès o aquelles persones que hi hagin estat empadronades en algun moment.
Per sol·licitar un certificat o volant d’empadronament cal aportar la següent documentació:
En cas que no sigui possible aportar cap d’aquests documents o es tracti d’un cas especial, caldrà informar-se prèviament a l’Oficina d’Atenció Ciutadana.
Gratuït
Les persones que disposin de certificat digital poden accedir a la carpeta ciutadana (https://www.montornes.cat/seu_electronica/serveis-i-tramits/carpeta-ciutadana-enllac) per consultar les seves dades d’inscripció al PMH i extreure’n un document (volant).
La sol·licitud es pot presentar telemàticament, utilitzant el model d’instància genèrica
Iniciar el tràmitCal adreçar-se a l’OAC amb el document d’identitat original.
És recomanable demanar cita prèvia per estalviar cues i temps. La cita prèvia es pot demanar de manera presencial, telefònica o telemàtica (www.montornes.cat/citaprevia).
Oficina d'Atenció Ciutadana
Carrer de Sant Isidre, 11-13
Telèfon: 93 572 11 70
Horari: de dilluns a divendres, de 8.30 a 15 h. Dimarts i dijous de 17 a 19 h
Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost): de dilluns a divendres de 8 a 15 h
Oficina d'Atenció Ciutadana del Barri
Carrer Hermanas de la Virgen Niña, 2
Telèfon: 93 568 81 27
Horari: dilluns, dimecres i dijous, de 8:30 a 15 h. Dimarts de 17 a 19 h
Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost): dilluns, dimecres i dijous de 8 a 15 h