CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Ajuntament - Seu electrònica > Serveis i tràmits > Tràmits i gestions > Certificat / Volant d'empadronament

Certificat / Volant d'empadronament

Descripció

El Padró Municipal d’Habitants és el registre administratiu on consten els veïns del municipi. Les seves dades constitueixen la prova de residència en el municipi i del domicili habitual en el mateix. Totes les persones que visquin a Espanya estan obligades a inscriure’s en el Padró del municipi en el qual resideixin habitualment. Les certificacions que s’expedeixin de les dades del Padró Municipal tindran caràcter de document públic i fefaent per a tots els efectes administratius. 

Cal distingir entre certificat i volant d’empadronament. La certificació és el document que acredita fefaentment el fet de l’empadronament i ha d’estar subscrita pel secretari/ària de l’Ajuntament i conformada per l’alcalde/essa. Els volants d’empadronament s’entenen com a documents de caràcter informatiu respecte de les dades del Padró Municipal i dels quals se’n pot verificar l’autenticitat. Els volants són suficient per a la majoria de gestions administratives en què els ciutadans/nes hagin d’aportar informació sobre les seves dades d’empadronament.

Els certificats i volants d’empadronament poden ser: 

  • Individual a data actual o d’inscripció al PMH
  • Individual històric (hi consten tots els moviments padronals de la persona interessada)
  • Col·lectiu o de convivència (hi consten totes les persones que conviuen amb la persona interessada)
  • Col·lectiu o de convivència històric (hi consten totes les persones que conviuen o han conviscut amb la persona interessada en tots els domicilis en què hagi estat empadronat al municipi) 

Tots aquests documents tenen una vigència de tres mesos.

Temps de resolució

Immediata. En el cas de certificats històrics, una setmana.

Qui el pot demanar

Les persones empadronades actualment a Montornès del Vallès o aquelles persones que hi hagin estat empadronades en algun moment.

Documentació 

Per sol·licitar un certificat o volant d’empadronament cal aportar la següent documentació: 

  • Certificat o volant d’empadronament individual
    -  Document d’identitat original de la persona interessada
    -  En el cas dels menors que no disposin de document d’identitat, caldrà aportar el Llibre de família i el document d’identitat de la persona que el sol·liciti (pare, mare, tutor legal o persona autoritzada) 
  • Certificat o volant d’empadronament col·lectiu
    -  Document d’identitat original de la persona interessada i documents d'identitat originals o autorització expressa de totes les persones majors d'edat que constin al domicili

En cas que no sigui possible aportar cap d’aquests documents o es tracti d’un cas especial, caldrà informar-se prèviament a l’Oficina d’Atenció Ciutadana.

Preu de la tramitació

Gratuït

Procediment per iniciar el tràmit

Per Internet

Les persones que disposin de certificat digital poden accedir a la carpeta ciutadana (https://www.montornes.cat/seu_electronica/serveis-i-tramits/carpeta-ciutadana-enllac) per consultar les seves dades d’inscripció al PMH i extreure’n un document (volant).

La sol·licitud es pot presentar telemàticament, utilitzant el model d’instància genèrica 

Iniciar el tràmit

Presencialment

Cal adreçar-se a l’OAC amb el document d’identitat original. 

És recomanable demanar cita prèvia per estalviar cues i temps. La cita prèvia es pot demanar de manera presencial, telefònica o telemàtica (www.montornes.cat/citaprevia). 

Normativa relacionada

En cas de dubte o consulta

Oficina d'Atenció Ciutadana
Carrer de Sant Isidre, 11-13
Telèfon: 93 572 11 70
Horari: de dilluns a divendres, de 8.30 a 15 h. Dimarts i dijous de 17 a 19 h
Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost): de dilluns a divendres de 8 a 15 h

Oficina d'Atenció Ciutadana del Barri
Carrer Hermanas de la Virgen Niña, 2
Telèfon: 93 568 81 27
Horari: dilluns, dimecres i dijous, de 8:30 a 15 h. Dimarts de 17 a 19 h
Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost): dilluns, dimecres i dijous de 8 a 15 h

 

Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona