Descripció
Els/les firaires que vulguin col·locar les seves atraccions, instal·lacions i casetes al recinte firal per la Festa Major de 2025 hauran de realitzar aquest tràmit.
Període tramitació
Per a la Festa Major 2025: Pendent d'establir.
Dia del replanteig: Pendent d'establir
Temps de resolució
El mateix dia de posada en funcionament de la fira
Vigència
Durant la durada de la fira: del 19 al 22 de setembre de 2025
Qui el pot demanar
Els/les titulars de les instal·lacions i atraccions o els seus representants.
Preu de la tramitació
El previst en l'ordenança fiscal següent:
Procediment per iniciar el tràmit
Per Internet
Cal omplir la instància genèrica, amb les dades personals, la instal·lació que pretén col·locar i els metres d’ocupació real de la mateixa. També cal adjuntar la corresponent documentació.
1.– Estructures no permanents desmuntables
1.1 Cavallets, autos de xoc, karts, pops, scalèxtrics, toros mecànics, giravolts...
- Sol·licitud d'instal·lació per a la fira de la Festa Major
- NIF del/de la sol·licitant i/o representat de l’activitat
- Manual d’instruccions
- Certificat emès per l’enginyer de revisió anual de l’atracció
- Document de legalització administrativa de la instal·lació elèctrica o del grup electrogen (si la potència del grup és superior a 10 kW)
- Contracte d’assegurança de responsabilitat civil:
· Condicions generals i particulars del contracte
· Rebut anual en període de vigència
L’import del capital assegurat, mínim, d’acord amb l’establert a l’article 80 del Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives serà el següent:
- Atraccions tipus: voladors, trens, autoxocs, toros, nòries, karts, motos: 600.000 €
- Atraccions tipus: cavallets, llits elàstics, inflables...: 300.000 €
- Certificat de revisió dels aparells extintors d’incendi, en període de vigència.
- Certificat de muntatge, emès per enginyer industrial o enginyer tècnic industrial. (Entregar a l’ECA quan faci la revisió)
1.2 Tómboles, camells, pesca d’ànecs...
- Sol·licitud d'instal·lació per a la fira de la Festa Major
- NIF del sol·licitant i/o representat de l’activitat.
- Document de legalització administrativa de la instal·lació elèctrica o del grup electrogen (si la potència del grup és superior a 10 kW)
- Contracte d’assegurança de responsabilitat civil:
· Condicions generals i particulars del contracte.
· Rebut anual en període de vigència.
L’import del capital assegurat, mínim, d’acord amb l’establert a l’article 80 del Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives serà el següent:
- Tómboles, camells, grues...: 150.300 €.
- Certificat de revisió dels aparells extintors d’incendi, en període de vigència.
- Certificat de muntatge, emès per enginyer industrial o enginyer tècnic industrial. (Entregar a l’ECA quan faci revisió)
1.3. Casetes i guinguetes de restauració, gastrobus (foodtrucks), xurreries, etc.
-
Sol·licitud d'instal·lació per a la fira de la Festa Major
- NIF de la persona sol·licitant i/o representat de l’activitat.
- Document de legalització administrativa de la instal·lació elèctrica o del grup electrogen (si la potència del grup és superior a 10 kW)
-
Contracte d’assegurança de responsabilitat civil:
· Condicions generals i particulars del contracte.
· Rebut anual en període de vigència.
L’import del capital assegurat, mínim, d’acord amb l’establert a l’article 80 del Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives serà el següent:
- Frankfurts o patateres, xurreries, en remolcs, etc 200.000 €.
- Fruits secs, garrapinyats, llaminadures, cotó fluix de sucre, etc. 150.300 €.
-
Certificat de revisió dels aparells extintors d’incendi, en període de vigència.
-
Certificat de muntatge, emès per enginyer industrial o enginyer tècnic industrial. (Entregar a l’ECA quan faci revisió).
-
En cas de disposar de carpa, certificat de reacció al foc d’aquest element, emès per laboratori homologat.
- En cas de disposar de zones d’estada permanent de persones (activitats de restauració), plànol o croquis acotat dels espais d’evacuació (sortida directa a l’exterior), que no podran estar ocupades per taules, cadires ni altres objectes que impedeixin la seva funció.
- Justificant de disposició d’un contracte amb empresa autoritzada per a la retirada dels olis cremats (si s’escau).
- Declaració responsable en matèria de seguretat alimentària, segons model oficial que s’adjunta.
- Certificats de formació en matèria de seguretat i higiene alimentària de totes les persones que treballaran durant la celebració de la fira
- Pla d’autocontrols d’establiments alimentaris (APPCC) (Podeu descarregar un model aquÍ: "Guía para la aplicación de los autocontroles en establecimientos minoristas de alimentación"
1.4. Casetes, carpes i/o guinguetes de restauració d’entitats locals: (només es permeten activitats de restauració i no altres activitats com actuacions musicals, etc.)
-
Sol·licitud d'instal·lació per a la fira de la Festa Major
-
Certificat d’instal·lació elèctrica de baixa tensió tant per grup electrògen com per instal·lacions elèctriques.
-
Contracte d’assegurança de responsabilitat civil:
· Condicions generals i particulars del contracte
· Rebut anual en període de vigència.
L’import del capital assegurat serà el que estableix l’article 80 del Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, amb un mínim de 300.000 €
-
Certificat de revisió dels aparells extintors d’incendi, en període de vigència,
-
En cas de disposar de carpa, certificat de reacció al foc d’aquest element, emès per laboratori homologat.
-
En cas de disposar de zones d’estada permanent de persones (activitats de restauració), plànol o croquis acotat dels espais d’evacuació (sortida directa a l’exterior), que no podran estar ocupades per taules, cadires ni altres objectes que impedeixin la seva funció.
-
Justificant de disposició d’un contracte amb empresa autoritzada per a la retirada dels olis cremats (si s’escau).
-
Declaració responsable en matèria de seguretat alimentària, segons model oficial que s’adjunta.
-
Certificats de formació en matèria de seguretat i higiene alimentària de totes les persones que treballaran durant la celebració de la fira
2.- Altres com paradetes de roba, artesanies, etc.
- Sol·licitud d'instal·lació per a la fira de la Festa Major
- NIF del sol·licitant i/o representat de l’activitat.
- Document de legalització administrativa de la instal·lació elèctrica o del grup electrogen (si la potència del grup és superior a 10 kW)
- Contracte d’assegurança de responsabilitat civil:
· Condicions generals i particulars del contracte
· Rebut anual en període de vigència
L’import del capital mínim assegurat serà 150.300€ d’acord amb l’establert a l’article 80 del Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives.
Iniciar el tràmit