Aquest tràmit permet inscriure una associació o entitat en el Registre Municipal d'Entitats i d’Associacions Ciutadanes de Montornès.
Departament de Participació Ciutadana
Ajuntament de Montornès
Av. Llibertat, 2
Tel. 93 572 11 70
Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14 h
L'atenció serà únicament telefònica, en cas que necessiteu atenció presencial demaneu cita prèvia
La inscripció de l’associació al Registre municipal d'entitats i d'associacions ciutadanes.
Segons el Reglament de Participació Ciutadana de Montornès, en el termini de 15 dies hàbils des de la presentació de la sol·licitud, excepte que s'hagi d'interrompre per la necessitat d'aportar documentació o esmenar deficiències.
Les entitats i associacions sense ànim de lucre, que estiguin legalment constituïdes, que tinguin el seu domicili social a Montornès del Vallès, l’objecte de les quals sigui la defensa, el foment o la millora dels interessos generals o sectorials dels veïns del municipi.
Altres entitats i associacions d’àmbit comarcal, provincial, autonòmic o estatal, legalment constituïdes, que disposin de delegació oficial a Montornès del Vallès i que realitzin activitats adreçades a la defensa, foment o millora dels interessos generals o sectorials dels veïns del municipi.
D’acord amb l’article 14 de la llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a partir de l’1 d’octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l’Ajuntament:
Gratuït
La sol·licitud es pot presentar telemàticament, utilitzant el model d’instància genèrica i adjuntant el formulari de sol·licitud d'inscripció en el Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes emplenat i signat amb signatura digital i el certificat del número de socis/es, que trobareu en aquesta mateixa pàgina.
Cal, prèviament, la inscripció en el Registre General d’Associacions del departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya o en altres registres públics o presentar certificació de presentació de la sol·licitud d’inscripció a l’esmentat Registre.
El formulari s’ha de signar electrònicament. Per això, cal disposar d’un certificat digital per a entitats, emès per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT).
Provisionalment, s'accepta l'ús d'un sistema PIN admès per la seu electrònica. Es pot obtenir identificació i signatura a través de idCat. Aquest sistema permet donar-se d'alta de forma immediata.
Iniciar el tràmitPeriòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.