Descripció
És el règim d’intervenció a través de la qual la persona o empresa que vol realitzar un espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari ho posa en coneixement de l’Ajuntament i acompanya la documentació que acredita el compliment dels requisits que exigeix la normativa aplicable.
Se sotmeten a aquest règim els espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari següents:
- Els que es duen a terme amb motiu de festes o revetlles populars
- Els que siguin d’interès artístic o cultural amb un aforament reduït de menys de 150 persones, en el cas que es duguin a terme ocasionalment en espais oberts al públic o en qualsevol tipus d’establiment de concurrència pública
- Les actuacions en directe en establiments inclosos en el catàleg del Decret 112/2010, del 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectables públics i activitats recreatives.
La documentació a aportar és la següent:
- Comunicació prèvia d’acord amb el model normalitzat que inclou la declaració responsable següent:
- Que en cas d’actuar com a representant legal, es disposa de tots el poders necessaris per presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
- Que es disposa d’una assegurança de responsabilitat civil que cobreix el risc que pugui derivar-se de la seva organització i realització, segons les quanties mínimes del Decret 112/2010, de 31 d’agost.
- En el mateix formulari s’ha d’indicar el contingut mínim següent:
- Identificació dels tipus d’espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari.
- Data o dates i horari previst per a la realització.
- Nom, cognoms, adreça i telèfons de, com a mínim, dues persones responsables de la seva organització.
- Descripció breu de l’espectacle o activitat i del nombre màxim de persones que previsiblement assistiran o participaran en la seva realització amb indicació dels serveis o prestacions que se’ls oferiran.
- Indicació de les mesures adoptades, incloses la contractació del personal de seguretat privada i de control d’accés, i de les que convindria adoptar per part dels serveis municipals afectats, per tal de prevenir riscos per a la salut i la seguretat i per prevenir inconvenients o molèsties per a terceres persones interessades, en matèria de sorolls i trànsit.
- Identificació de la persona o persones titulars de l’establiment, recinte o espai obert, en cas que no sigui la mateixa persona promotora o organitzadora, i document que expressi la seva conformitat amb l’espectacle públic o amb activitat recreativa projectats.
Requisits previs
Seran requisits previs a la presentació d’aquesta comunicació els següents:
- Sol·licitar prèviament o simultàniament l’autorització d’utilització o aprofitament de béns de domini públic quan calgui.
- Haver abonat la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
- Presentar el pla d’autoprotecció a través del Registre electrònic de plans d’autoprotecció – Hermes, si cal, d’acord amb el que disposa el Decret 30/2015, i haver-lo implantat abans de l’inici de l’activitat, en els casos següents:
- Que l’activitat es trobi inclosa a l’annex I del Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el catàleg d’activitats i centres obligats a adoptar mesures d’autoprotecció i es fixa el contingut d’aquestes mesures.
- Que l’activitat es realitzi en un centre, establiment, instal·lació o dependència que disposi d’autorització per a una activitat diferent de la que es pretén realitzar.
Període tramitació
Es pot presentar en qualsevol moment
Termini sol·licitud
La comunicació prèvia es presenta abans d’iniciar l’espectacle públic o activitat recreativa
Temps de resolució
Les comunicacions presentades d’acord al que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l’Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada
Qui el pot demanar
La persona física o jurídica que vol realitzar un espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari o el seu representant legal. En aquest darrer cas, s’ha de presentar la representació amb la qual s’actua.
Preu de la tramitació
El previst en les ordenances fiscals següents:
En cas de tenir dret a les bonificacions establertes a les ordenances fiscals anteriors, es tindrà que justificar a l'expedient i realitzar la petició complimentant el formulari sol.licitud de bonificacions d'impostos i taxes, que figura a l'apartat de documentació complementària
En cas de dubte, consulta o concertar visita amb els tècnics
Telèfon 93 572 11 70 (ext.2)
L'horari d'atenció de l'enginyer tècnic i de l’arquitecta tècnica és el dilluns de 9 a 13:30 h.
L'atenció serà únicament telefònica, en cas que necessiteu atenció presencial demaneu cita prèvia que es realitzarà a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, carrer Sant Isidre, 11-13.
Procediment per iniciar el tràmit
Per Internet
S'haurà d'adjuntar al formulari la sol.licitud de bonificacions d'impostos i taxes, si s'escau.
Iniciar el tràmit
Més informació
Segons si és o no competent, caldrà que l’Ajuntament emeti o sol·liciti un informe de conformitat de l’activitat proposada en matèria de seguretat ciutadana i trànsit si l’activitat afecta aquests àmbits.
Quan el servei tècnic municipal comprovi les dades consignades a la comunicació prèvia i detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que tindrà deu dies per corregir-la i/o perfeccionar-la.
Si la inexactitud, falsedat o omissió tenen caràcter essencial, el servei tècnic municipal elevarà proposta a l’òrgan municipal competent per tal que, prèvia audiència a la persona interessada, dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efecte la comunicació prèvia.
La memòria de l’activitat ha d’estar a disposició de qualsevol inspecció posterior.
Normativa relacionada