CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Ajuntament - Seu electrònica > Informació oficial > Normativa en elaboració > Consulta prèvia a la modificació del reglament dels horts municipals de Montornès

Consulta prèvia a la modificació del reglament dels horts municipals de Montornès

Període de consulta del 7 al 20 de novembre de 2024

Amb l’aprovació de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’introdueixen diverses novetats per incrementar la participació ciutadana en el procediment d’elaboració de normes, entre les quals destaca la necessitat de sol·licitar, amb caràcter previ a l’elaboració de la norma, l’opinió de ciutadania i empreses sobre els problemes que es volen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i l’oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores. En aquest cas, es pretén modificar una norma aprovada, però també és d’aplicació l’article 133 que regula dita participació de la ciutadania.

Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa

Principalment, la iniciativa pretén regular els incompliments de les obligacions de les persones adjudicatàries dels horts i vetllar per evitar conflictes entre els hortolans i manca de respecte entre ells i els treballadors i representants de l’Ajuntament, incorporant  algun supòsit de revocació de la llicència d’ús privatiu als ja existents. Es modifica també a l’article 4 respecte al termini de vigència de la llicència, el fet que per a la pròrroga o per a la renovació en cas de manca de sol·licitants no serà requisit presentar la sol·licitud formal. Igualment per tractar-se d’instal·lacions públiques, es pretén regular la possibilitat que, de forma motivada i previ informe d’un o diferents departaments de l’Ajuntament, es denegui la llicència a alguna persona o grup de persones.

Necessitat i oportunitat de l’aprovació de les modificacions del Reglament i normes de règim d’ús i funcionament dels horts municipals de Montornès del Vallès

La modificació del Reglament i normes de règim d’ús i funcionament dels horts municipals de Montornès del Vallès troba la seva necessitat en incorporar articles que fan referència a la tipificació de les infraccions que suposen els incompliments de les obligacions existents a l’article 9 de l’esmentat Reglament, vetllant així per evitar conflictes i manca de respecte als usuaris dels horts i als treballadors i representants de l’Ajuntament. 

Objectius de la modificació de la norma

  • Incorporar com a prohibició la conflictivitat, els robatoris així com la manca de respecte als usuaris dels horts i al personal de l’Ajuntament.
  • Establir un règim d’infraccions el qual era inexistent en el Reglament i normes de règim d’ús i funcionament dels horts municipals de Montornès del Vallès, que comportarà la revocació de la llicència d’ús dels horts, si s’escau. 

Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores

Un plantejament basat en no abordar la modificació del Reglament i normes de règim d’ús i funcionament dels horts municipals de Montornès del Vallès  comportaria que no existeixin conseqüències dels incompliments de les obligacions, resultant ineficaç la regulació de l’article 9.

És evident que la incorporació de les infraccions i del règim sancionador comportarà una major seguretat jurídica.

La ciutadania i les organitzacions que ho considerin adient, poden remetre les seves opinions  sobre el contingut d’aquesta fitxa, fins el dia 20 de novembre de 2024, emplenant la següent instància i a través de la plataforma Montornès Participa 311. 

Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona