CONTACTAR | ES | EN | FR

MIDA DEL TEXT | Augmentar la mida del textMida del text normalReduir la mida del text | SENSE ESTILS

Logotip
Portada > Comunicació > Notícies > Dia Mundial de les Persones Consumidores: "Si sembla fake, ho és"

Dia Mundial de les Persones Consumidores: "Si sembla fake, ho és"

15/03/2025

La campanya de sensibilització del Dia Internacional de les Persones Consumidores incideix, enguany, en la prevenció davant les estafes i enganys que circulen per Internet. Coincidint amb el 15 de març, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha donat a conèixer les dades del servei corresponents al 2024.

Cada any, el 15 de març se celebra el Dia Internacional dels Drets de les Persones Consumidores, una data que busca informar sobre els drets de la ciutadania a l’hora de consumir productes i serveis. La campanya d’enguany, impulsada per la Diputació i els ajuntaments, té el lema “Si sembla fake, ho és”. L’objectiu principal és alertar adolescents i joves sobre els perills que poden trobar a Internet, especialment a les xarxes socials, on són més vulnerables a estafes i enganys. 

Les dades del servei d'atenció a les persons consumidores

En aquest context, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha donat a conèixer les dades del servei durant el 2024. Durant l’any passat es van atendre un tota de 784 casos. D’aquests, 557 van ser consultes, 226 expedients de mediació i també hi va haver 1 queixa/denúncia tramitada. Comparat amb l’any anterior, el servei ha experimentat un increment del 8,4 % en el nombre de consultes, mentre que els expedients de mediació han disminuït en un 13,7 %. És important destacar que un 42,93 % de les mediacions resoltes han estat favorables a la persona sol·licitant. 

Pel que fa a la tipologia de consultes, el 36,22 % estaven relacionades amb altres serveis, on predominen els prestats per entitats bancàries i assegurances. El 19,90 % de consultes van ser sobre subministraments bàsics. Durant la primera meitat de l’any 2024, es van detectar menys casos que l’any anterior sobre subministraments bàsics i productes de primera necessitat, atribuïble al fet que van disminuir les males pràctiques de les empreses comercialitzadores que havien aprofitat la crisi dels preus per realitzar pràctiques comercials deslleials i poc transparents. 

L’OMIC de Montornès: com accedir-hi?  

El servei de l’OMIC es presta de forma alterna cada 15 dies en els següents emplaçaments: 

   - OAC Centre (C. de Sant Isidre, 11-13) de 9.30 a 14.30 h 
   - OAC Nord (C. de les Hermanas de la Virgen Niña, 2) de 15 a 19 h. 

Per a l’atenció presencial cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 935721170 o bé enviant un correu electrònic a: (Necessites javascript per veure aquest correu-e) 

Les persones que vulguin presentar una reclamació en matèria de consum poden iniciar el tràmit en línia a través del següent enllaç: Reclamacions en matèria de consum.

Arxivat a: Consum
Una de les imatges de la campanya "Si sembla fake, ho és".

Arxius adjunts

Ajuntament de Sant Feliu de Codines

Av. de la Llibertat, 2 - 08170 Montornès del Vallès

Tel: 93 572 11 70 - Fax: 93 568 27 62 - a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona