La iniciativa es va engegar a Montornès el 2023, de la mà de Metges del Món. De les trobades entre dones migrades ha sorgit un taller amb la gent gran, una exposició fotogràfica i visites als instituts del poble.
Després d’uns dos anys d’activitat, el projecte Dones que es mouen, dones que cuiden ha arribat a la seva fi. Aquest dijous, algunes de les participants de la iniciativa s’han reunit al Centre Juvenil Sputnik, on s’ha celebrat l’acte de cloenda.
La trobada també ha comptat amb la presència i les paraules d’Àngels Camps, presidenta de Metges del Món Catalunya, entitat impulsora de la proposta; i de la regidora i la tècnica de Feminisme i Diversitats, Natalia Segura i Jose Gómez.
En el projecte Dones que es mouen, dones que cuiden han participat usuàries del Casal de la Gent Gran, moltes de les quals són vingudes del sud d’Espanya, i dones originàries d’altres països que ara viuen a Catalunya. Les vivències d’aquestes últimes ha quedat recollida en un llibret disponible a l’Oficina d’Atenció Ciutadana Centre.
La iniciativa va començar l’octubre de 2023 amb la projecció d’un documental i un taller per apropar a la gent gran la realitat de la migració i les cures. També s’ha elaborat una exposició fotogràfica a càrrec de Mariona Giner. Algunes de les imatges es van poder veure a lones ubicades a diversos equipaments municipals. Ara, l’exposició s’ha ampliat amb els testimonis internacionals i es pot consultar en aquest enllaç.
A més, les participants i una tècnica de Metges del Món Catalunya han transmès les seves històries a l’alumnat de 4rt d’ESO dels instituts de Montornès a través de visites i tallers.
La proposta ha estat coordinada pels departaments municipals de Feminisme, Polítiques Migratòries, Gent Gran i Cooperació i compta amb el finançament de la Diputació de Barcelona.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.