A través del clown i els escape rooms, estudiants i docents han treballat habilitats comunicatives i competències transversals com l’autonomia i el treball en equip en unes jornades educatives celebrades a Lliçà d’Amunt.
El Programa de Formació i Inserció – Pla de Transició al Treball (PFI-PTT) de Montornès ha sortit del poble en els darrers dies per participar en les jornades Inspira. S’hi ha desplaçat un total de 24 alumnes (12 d’auxiliar d’Hoteleria i 12 d’auxiliar de Fabricació mecànica) i les quatre persones formadores.
Es tracta d’una iniciativa del Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional del Departament d’Educació de la Generalitat que pretén desenvolupar competències clau de l’alumnat i el professorat.
A la trobada, celebrada el 31 de gener a Lliçà d’Amunt, estudiants i docents van realitzar diverses dinàmiques lligades a metodologies innovadores com el clown i els escape rooms. Amb els exercicis, els i les participants van treballar conjuntament l’expressió oral i la comunicació no verbal, trencant així les barreres comunicatives entre ells i elles.
Alhora, l’alumnat i el professorat van tractar competències transversals com l’autonomia, la iniciativa i el treball en equip, habilitats que seran d’utilitat als i les joves de cara a la seva propera incorporació al món professional mitjançant la Formació en els Centres de Treball (FCT). Faran pràctiques curriculars a empreses situades a l’entorn del seu centre educatiu.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.