Coincidint amb aquesta data, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha donat a conèixer que durant el 2022 va atendre un total de 908 casos, la major part dels quals sobre qüestions relacionades amb els subministraments bàsics i les telecomunicacions.
Cada 15 de març se celebra el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, una data que les Nacions Unides van senyalar el 1983, ara fa 40 anys, per donar a conèixer els drets de cadascú a l’hora de consumir productes i serveis. Enguany la campanya se centra en la prevenció de la discriminació en les relacions de consum.
Coincidint amb la celebració, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha donat a conèixer les dades del servei corresponents a l’any passat.
Durant el 2022 l’OMIC va atendre un total de 908 casos, 125 més que el 2021. Les mediacions i consultes més habituals van ser les relacionades amb els subministraments bàsics (un 58,4 % del total) i les que tenen a veure amb les telecomunicacions (28,8 %). Segons el document, el 45,70 % han estat favorables a la persona sol·licitant.
Des del servei es fomenta l’arbitratge i la mediació com a mitjà de resolució dels conflictes de consum entre els establiments comercials, les empreses i les persones consumidores en col·laboració amb l’Agència Catalana del Consum. També es dona trasllat als organismes competents en el cas dels expedients que es derivin de l’atenció a les persones consumidores.
Com fer ús de l’OMIC de Montornès?
Les persones que vulguin fer una consulta o presentar una reclamació en matèria de consum poden iniciar el tràmit en línia disponible a l’enllaç adjunt.
Per a l'atenció presencial cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 935721170 o bé enviant un correu electrònic a l’adreça (Necessites javascript per veure aquest correu-e).
El servei es presta de forma alterna cada 15 dies, als següents emplaçaments:
En el següent enllaç, podeu consultar el calendari.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.