Prop d’una quarantena de representants d’entitats i centres educatius han participat en la primera reunió del Consell Escolar Municipal d’aquest curs. A la trobada s’han definit els objectius estratègics d’enguany, amb especial atenció a l’equitat en l’accés a l’educació.
Amb l’inici de curs als centres educatius, el Consell Escolar Municipal de Montornès ha reprès les trobades per continuar posant en comú qüestions sobre l’àmbit.
Després d’una primera sessió realitzada el 15 de juny amb la nova composició del consell (amb la incorporació de persones de l’educació no formal, d'entitats i de ciutadania en general), el grup es va retrobar el 5 d’octubre a la Sala d'Actes de l’Ajuntament per conèixer les accions desenvolupades al llarg del curs passat i establir les línies prioritàries de l’actual. Hi van assistir 35 persones entre representants de centres educatius, AMPA, entitats i famílies.
Els objectius estratègics del curs 2022-23 passen per la contribució a l’èxit educatiu d’infants i joves de 3 a 16 anys, el foment de l’escolarització i els espais educatius en infants de 0 a 3 anys i l’acompanyament al veïnat en transicions educatives i formatives. També es pretén impulsar i participar en espais de governança en matèria educativa per incidir en les trajectòries acadèmiques de la ciutadania i, en especial, implementar accions que incrementin les oportunitats educatives de l’alumnat en situació de vulnerabilitat socioeconòmica.
Tot plegat es materialitza en una trentena de projectes i accions que abasten des del suport econòmic a través de beques i ajuts als centres i a l'alumnat, fins a tallers, formacions compartides, programes d'activitats, campanyes, etc.
El suport educatiu, en xifres
Durant el curs 2021-22, a través de les subvencions municipals als centres educatius i a les AMPA, 275 infants i joves han rebut ajudes per a llibres, material i sortides, mentre que 2.361 estudiants s’han beneficiat d’ajuts per a projectes d’escoles i instituts. Cadascuna de les dues convocatòries estava dotada amb 30.000 euros. A més, les AMPA disposaven de 48.000 euros en subvencions per als seus projectes.
Entre les activitats de reforç educatiu hi ha les sessions del projecte Fem Els Deures (amb 85 participants de 3r de primària a 4t d’ESO), els tallers de lectoescriptura (amb 23 participants de 1r i 2n de primària) i el servei municipal de logopèdia (que ha atès 36 infants i joves). La inversió supera els 66.000 euros.
També destaquen les activitats que s’ofereixen des de diversos departaments municipals als centres educatius en horari lectiu (activitats de coneixement de l’entorn, educació artística i foment de la lectura, educació emocional, educació per a la salut i el medi ambient...). Aquest curs hi ha hagut 61 activitats, 502 grups i 11.703 usos/participacions amb un cost de contractacions externes de 83.732,43 euros.
Comencen les trobades de l’Espai de Debat Educatiu
Una de les accions que es desenvolupen anualment al poble com a grup de treball estable és l’Espai de Debat Educatiu (EDE) de Montornès. Un divendres al mes, famílies i professionals de l’educació es troben al Centre Infantil Pintor Mir per compartir impressions i coneixements. La primera reunió del curs serà aquest divendres, 14 d’octubre, a les 18 h.
Aquest trimestre les sessions versaran sobre la sexualitat i les relacions afectives d'infants i joves. Comptaran amb el suport del projecte cooperatiu Mandràgores. Per assistir-hi és necessari confirmar assistència enviant un correu electrònic a l’adreça (Necessites javascript per veure aquest correu-e) o bé trucant als telèfons 93 572 11 70 (ext. 6) o 630 281 538. La proposta compta amb servei d’acollida per a infants.