A l'entorn de 200 infants de P3 a 6è de Primària gaudeixen de les activitats del Casal d'estiu de forma segura i personalitzada. El projecte pedagògic d'enguany inclou lleure, esport i activitats escolars, i, tot i les restriccions de la Covid-19, manté la inclusió com a tret diferencial.
Tot i l'excepcionalitat de la situació provocada per la Covid-19, el Casal d'estiu 2020 s'està desenvolupant amb gran part dels ingredients propis de l'activitat, amb l'afegit que també s'hi han unificat activitats esportives i escolars. És per això que el projecte s'ha elaborat de la forma més transversal amb la col·laboració dels departaments municipals d'Educació, Esports, Igualtat i Serveis Socials.
En aquesta edició participen a l'entorn de 200 infants repartits en tres escoles: Can Parera, Palau d'Ametlla i Marinada. D'aquesta manera es possibiliten ràtios reduïdes i espais amplis i suficients per complir amb totes les mesures necessàries.
L'equip educatiu inclou un total de 45 monitors/es, a més de responsables de coordinació. També hi ha 3 responsables d'higiene i salut que es dediquen en exclusiva a vetllar per la seguretat i el compliment de la normativa (mascareta, distància, rentat de mans...) en tot moment.
Activitats del dia a dia i especials per gaudir i aprendre
Com en edicions anteriors, el Casal d'estiu manté un centre d'interès. Enguany és la robòtica, que permet treballar aspectes com la importància de la tecnologia en el món que ens envolta i la necessitat d'aprendre a fer-ne un bon ús. Durant aquest estiu cada grup està construint el seu propi robot singular, dotant-lo d'habilitats i d'emocions.
Les activitats diàries s'acompanyen amb activitats especials, entre les quals s'ha programat un taller de robòtica, un de màgia, una sessió de música i dansa (amb la col·laboració de l'Escola Municipal de Música) i sortides pel municipi. La piscina continua sent una activitat setmanal fixa que, gràcies a les directrius i la coordinació amb el CEM Les Vernedes, es realitza en una franja horària òptima que permet garantir la seguretat i no interferir amb la resta de banyistes.
La inclusió com a senyal d'identitat
Una de les prioritats organitzatives del Casal d'estiu ha estat poder mantenir el caràcter inclusiu del projecte pedagògic malgrat les dificultats i restriccions de la Covid-19. Un total de 21 infants amb necessitats específiques i amb diversitat funcional de diferents graus participen de forma activa en les activitats i reben un suport tècnic específic.
Un any més, la col·laboració de la Fundació Probitas ha estat clau per poder proporcionar vetlladors/es que atenen aquests infants i també per a l'atorgament d'una seixantena de beques menjador. El servei de menjador també s'ha hagut d'adaptar a les circumstàncies reconvertit en picnic.