L’Arxiu Municipal ha iniciat la digitalització dels llibres de decrets de l’Ajuntament des de l’any 1960.
Aquesta setmana s’ha posat en marxa el procés de digitalització dels llibres de decrets de l’Ajuntament, des de l’inici de la sèrie l’any 1960, fins el 2003. En total es capturaran 10.600 pàgines que es podran consultar de manera digital.
Les tasques van a càrrec de l’empresa Artyplan i tenen un cost de 1.612 euros, finançat al 50% per la Diputació de Barcelona.
La fase d’escanejament es fa amb una maquinària especial que permet obtenir la imatge dels documents sense necessitat de doblegar-los ni d’alterar-ne la forma original. Posteriorment es farà el tractament necessari per a convertir els arxius obtinguts a un format adequat per a la consulta.
La digitalització dels decrets permetrà obtenir una còpia de seguretat dels llibres i facilitarà la cerca i consulta dels mateixos, sense haver de recórrer als llibres originals.
Històric de digitalitzacions
L’arxiu duu a terme anualment campanyes de digitalització que han permès conservar en format electrònic les actes dels plens municipals des de l’any 1877, les actes de les comissions permanents i de govern i les juntes de govern des de 1924, els primers padrons d’habitants, els cadastres del segle XIX i els padrons de les contribucions industrials.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.