Ja en els darrers anys les entitats han participat activament en l’organització de les festes. El mes de juliol, el Ple va aprovar inicialment un reglament per regular la seva col·laboració a través de la Comissió Municipal de Festes.
La col·laboració, fins ara no regulada formalment, de les entitats en la programació de les festes del poble ha quedat recollida en el reglament de funcionament de la Comissió Municipal de Festes de Montornès, aprovat inicialment en el Ple ordinari del mes de juliol.
El document defineix la composició, els objectius i les funcions d'aquesta comissió en què podrà participar un representant de cada entitat que ho demani de les que hi ha inscrites al Registre Municipal d’Entitats. També, qualsevol persona del municipi a títol individual (fins a un màxim de 5) que ho sol·liciti per mitjà d’una instància.
La Comissió assessorarà i canalitzarà la participació dels grups i entitats i prendrà decisions en l’organització del disseny i la programació dels esdeveniments festius, mentre que l’Ajuntament en tutelarà el funcionament.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.