Els arxius de la demarcació de Barcelona intensificaran durant el 2014 les accions per apropar els seus fons documentals a la ciutadania
La Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d’Arxius Municipals, a la qual pertany Montornès, es planteja per a aquest any 2014 progressar en la gestió eficaç dels documents per fer-los cada vegada més accessibles a la ciutadania.
És una de les línies de treball debatudes a la darrera trobada de la Central, celebrada a Montornès al mes de desembre, amb la presència de l’alcalde de Montornès, José A. Montero, de la cap de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació, Aurèlia Cabot i de prop de mig centenar d’arxivers.
La Xarxa d’Arxius Municipals està coordinada per la Diputació de Barcelona i està integrada per 80 arxius amb personal propi i 136 petits arxius més que gestionen 7 arxivers itinerants.
La millora de la gestió dels documents que actualment es generen a través de l’administració electrònica, la continuïtat de les campanyes de digitalització dels documents històrics en paper i el progrés en els mecanismes de difusió són alguns dels reptes que es proposen per al futur immediat.
La importància del format digital
En el cas de Montornès, l’arxiu duu a terme anualment campanyes de digitalització que han permès conservar en format electrònic les actes de les comissions permanents i de govern i les juntes de govern des de 1924. així com els primers padrons d'habitants, els cadastres del segle XIX i els padrons de les contribucions industrials. També es conserven en format digital les actes dels plens municipals des de l'any 1877.
D’altra banda, cada vegada són més les incorporacions a l’arxiu de documents en format digital cedits per veïns del poble, tant d’imatges i material fotogràfic com cartes i altres documents de tipus familiar.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.