Aquest dimarts s'ha iniciat el termini d'exposició pública de l'aprovació de la constitució de la societat mercantil de capital íntegrament públic Montornès Serveis i Manteniment, SL. L’empresa neix amb objectius d’eficiència i estalvi en la gestió dels serveis públics que l’Ajuntament contracta fins ara a empreses i entitats privades.
El 21 de març es va celebrar a l’Ajuntament un Ple extraordinari en què es van aprovar els estatuts i la constitució de la nova empresa que es posarà en marxa al municipi amb el nom Montornès Serveis i Manteniment, SL i que estarà finançada íntegrament amb capital públic.
Entre els objectius d’inici de la nova empresa hi ha millorar l’eficiència i optimitzar els serveis que rep la ciutadania i que fins ara s’estan contractant a empreses i entitats privades.
L’empresa començarà a funcionar utilitzant parcialment les estructures municipals existents per a estalviar costos. La intenció és que avanci amb esperit d’optimització per la qual cosa només es dotarà de personal quan la dinàmica de creixement de la mateixa empresa ho demani.
Entre els serveis que es pretén gestionar hi ha el manteniment de parcs i jardins; l’enllumenat públic; el desenvolupament d’activitats culturals, juvenils i educatives, i el manteniment i reformes d’equipaments municipals, entre d’altres. Amb la gestió directa d’aquests serveis es preveu estalviar en conceptes com l’IVA que actualment es paga a proveïdors i altres relacionats amb el benefici empresarial. El model també ha de permetre millorar la qualitat dels serveis que es presten i les condicions laborals de les persones que els duen a terme.
Entre els primers serveis que es preveu gestionar des de la nova empresa hi ha les activitats que cada any s’organitzen a l’estiu per a infants i joves.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.