Aquesta setmana s’ha presentat als botiguers del municipi un estudi sobre la realitat comercial i els hàbits de consum a Montornès
L’anàlisi ha posat les bases per al disseny i el desenvolupament d’estratègies municipals que dinamitzin l’activitat comercial en l’àmbit local.
El Pla estratègic es fonamenta en un treball de camp dut a terme al gener. Durant cinc dies es van visitar les zones comercials de Montornès Centre i de Montornès Nord. Es van fer entrevistes als botiguers, 400 enquestes a peu de carrer entre persones usuàries i es van desenvolupar grups de discussió.
Les dades fotografien l’actual oferta comercial i de serveis; la competència comercial amb els pobles veïns; l’organització del sector i l'urbanisme comercial. També defineix els hàbits de compra i de consum de la població.
De tot plegat n’ha sortit una diagnosi i el plantejament d’un seguit de línies d’actuació i de recomanacions que tenen a veure, d’una banda amb les infraestructures i de l’altra amb qüestions directament relacionades amb el mateix comerç.
Entre les propostes de millora hi ha la modernització dels mercats privats i la potenciació del mercat setmanal ambulant de Montornès Nord; l’assessorament individualitzat de les persones al capdavant de les activitats comercials sobretot a Montornès Nord; la millora urbanística als carrers comercials (ampliació de les voreres i substitució de l’actual enllumenat de carretera); fomentar a Montornès Centre l’aparcament de rotació i senyalitzar les zones d’estacionament en les àrees comercials.
La presentació del Pla estratègic de comerç de Montornès es va fer, dimarts, a la Sala d'Actes de l'Ajuntament i va comptar amb la presència d'una quarantena de botiguers locals, de l'alcalde, José Montero; del regidor de Promoció Econòmica, Pasqual López; del regidor de barri de Montornès Nord, Juan José Fernández; i del tècnic de comerç i responsable de mercats municipals de la Diputació de Barcelona, Xavier Torrent.
Properament, des de l’Ajuntament, es crearà una comissió de treball per avaluar els resultats de l’estudi del comerç de Montornès i s’establirà el calendari de les actuacions que es poden dur a terme. En aquesta comissió hi participarà el consistori, els comerciants i també els ciutadans.
El Pla estratègic de comerç de Montornès ha estat realitzat per l’empresa Daleph i ha tingut un cost de 12.000 euros, finançats a parts iguals per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament. L’aportació municipal s’ha fet a través del fons de la Llei de millora de barris, àrees urbanes i viles que es va concedir al Projecte d’Intervenció Integral de Montornès Nord.