L’alcalde, José A. Montero, s’ha reunit recentment amb una desena de pares i mares de Montornès amb fills i filles escolaritzades al centre d’educació especial Can Vila, de Mollet. S’han trobat per parlar de la situació de l’escola i també de les necessitats dels estudiants més enllà de l’àmbit purament escolar.
En total són 22 els alumnes del poble els que van veure com perillava la seva continuïtat a l’escola d’educació especial Can Vila, gestionada per l’Ajuntament de Mollet a través de l’Institut Municipal de Serveis als Discapacitats (IMSD), quan fa unes setmanes se’n va anunciar la clausura per problemes a la construcció.
A començament de juliol, el consistori molletenc, amb el suport dels municipis amb alumnat al centre, va decidir intervenir i avançar la instal·lació de dos mòduls nous, perquè pugui començar el curs al setembre. També es va acordar interposar un recurs per obligar a la Generalitat a complir les seves obligacions amb l’escola.
Amb aquesta solució en marxa, l’alcalde de Montornès, José A. Montero, s’ha reunit recentment amb les famílies afectades de Montornès. La trobada ha servit per posar sobre la taula els punts de vista de tots plegats que han coincidit en la necessitat de donar continuïtat al projecte educatiu del centre.
L’atenció individualitzada, un valor de Can Vila
Les famílies de Montornès destaquen l’atenció personalitzada del projecte educatiu de Can Vila, que assegura benestar emocional i relacional als estudiants, i una bona atenció pedagògica. A més de remarcar els compromís dels professionals i de la direcció.
Els pares i les mares reiteren la necessitat de garantir el model d’atenció en el futur i de construir un nou edifici a l’escola per donar resposta a la creixent demanda de places a tot el territori.
En aquest sentit, l’alcalde de Montornès ja ha proposat a la resta d’ajuntaments amb alumnes al centre cercar una fórmula de coordinació per iniciar una nova etapa de corresponsabilitat amb un conveni que estableixi, si convé, una col·laboració econòmica proporcional que permeti la viabilitat del projecte.
Atenció, més enllà de l’escola
Durant la trobada, l’alcalde i les famílies també van parlar de les necessitats dels nois i les noies, que tenen diversos tipus de discapacitats, i de les pròpies famílies, fora de l’àmbit purament escolar. Les parts van estar d’acord en la importància d’abordar el futur de forma organitzada i conjunta amb el desenvolupament d’activitats, suports i serveis que puguin donar resposta al col·lectiu més enllà de la dimensió acadèmica.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.