L’alcalde, José A. Montero, ha adreçat una carta a les entitats bancàries presents al municipi reclamant atenció presencial i adequada a les persones grans que no poden accedir a les gestions en línia. En els darrers dies l'Associació de Pensionistes i Jubilats de Montornès ha protagonitzat mobilitzacions reclamant una millor atenció. El Ple de l’Ajuntament va aprovar al setembre, per unanimitat, una moció en el mateix sentit.
L’Ajuntament ha enviat una carta signada per l’alcalde, José A. Montero, a les quatre entitats bancàries que hi ha a Montornès per incidir novament en la necessitat de millorar l’atenció i el servei que presten al poble, amb especial atenció a la gent gran, que té dificultats per accedir a les gestions en línia. L'acció compta amb l'acord de totes les forces polítiques del Consistori.
L’escrit demana l’aturada del procés de deshumanització en la prestació dels serveis, conseqüència de la política de negoci de les entitats, que passa pel tancament d’oficines i la desaparició de l’atenció personal.
En els darrers anys, malgrat les mobilitzacions veïnals, les recollides de signatures i les gestions realitzades pel Consistori amb les entitats bancàries, el servei presencial dels bancs s’ha anat reduint fins al punt que actualment Montornès Nord no disposa de cap oficina financera amb atenció personal.
Tant l’Associació de Pensionistes i Jubilats de Montornès com el consistori han mantingut l’esperit combatiu davant la manca de sensibilitat de les entitats cap a una qüestió prioritària que afecta directament una part important del veïnat. L’associació ha protagonitzat diverses mobilitzacions. La darrera ha estat una concentració al davant de l’Oficina de Montornès Centre del BBVA.
El mes de setembre el Ple municipal va aprovar per unanimitat una moció de suport a la gent gran, contra la deshumanització dels serveis bancaris davant la bretxa digital i les comissions abusives. A la sessió ordinària del Ple d'aquest mes de febrer i com a qüestió prèvia, s'ha fet la lectura de la carta que l'Ajuntament ha fet arribar als bancs.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.