Al voltant de 300 professionals de l’educació i membres de les AMPA dels centres de Montornès han assistit a la sessió de benvinguda celebrada aquest dimarts a la Carpa Polivalent El Sorralet. La trobada ha inclòs un debat sobre la coeducació, una de les línies incloses en el Pla Educatiu d’Entorn i en el Pla d’Igualtat del municipi.
Amb l’inici del curs escolar 2021-22 a tocar, mestres, educadors/es, tècnics/ques i professionals de l’educació, s’han reunit aquest matí en una sessió de benvinguda. La trobada, celebrada a la Carpa Polivalent El Sorralet, ha aplegat prop de 300 persones.
L’objectiu d’aquesta reunió anual és reconèixer la tasca educativa dels agents, facilitar el contacte entre sectors diferents i acostar el professorat al municipi.
A la sessió d’avui, la sociòloga Amparo Tomé i el doctor en Pedagogia Miquel Àngel Essomba han debatut sobre la coeducació en els espais d’educació formal i no formal per a la millora de les oportunitats educatives d’infants i joves. L’alcalde, José A. Montero, ha tancat l’acte.
Per acabar, les persones assistents han escrit missatges en un mural elaborat en el transcurs de la sessió per l’artista Bàrbara Partegàs.
La coeducació és una línia d’intervenció prioritària inclosa en el Pla Educatiu d’Entorn i en el Pla d’Igualtat de Montornès. De fet, els centres van dedicar el seminari de primària - secundària del curs 2019-20 a la coeducació, i el continuaran tractant al llarg del proper. Així mateix, l’Espai de Debat Educatiu (EDE) de Montornès ha treballat el tema al llarg d’un curs.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.