L’objectiu del treball és obtenir un diagnòstic que serveixi de base per al disseny i el desenvolupament d’estratègies municipals que dinamitzin l’activitat comercial a Montornès
L’estudi, que compta amb el suport de l’Àrea de Comerç de la Diputació de Barcelona, es fonamenta en un treball de camp que es durà a terme entre els dies 10 i 14 de gener. Es visitaran les zones comercials del municipi, es faran entrevistes als botiguers, 400 enquestes a peu de carrer entre persones usuàries del comerç de Montornès, i s’organitzaran grups de discussió entre consumidors.
La primera sessió de debat serà aquest dimarts, dia 10, a les 17 h, al Centre Juvenil Satèl·lit. La Unió de Botiguers ha col·laborat en l’organització d’aquests tallers amb l’empresa Daleph, encarregada del projecte.
Mitjançant l’estudi s’obtindrà una diagnosi sobre l’actual oferta comercial i de serveis de Montornès; una anàlisi sobre la competència comercial amb els pobles veïns; i informació sobre l’organització del sector i sobre l'urbanisme comercial del municipi. També es definiran els hàbits de compra i de consum de la població, i es copsarà la seva opinió sobre aquesta activitat a Montornès.
Les dades permetran l’elaboració, des del consistori i amb la col·laboració del teixit comercial, de propostes d’actuació per donar suport, dinamitzar i promoure el comerç local.
Els resultats del treball es presentaran, de manera pública, als representants dels comerciants i a la població en general.
L’estudi sobre la realitat comercial de Montornès té un cost de 12.000 euros, finançats a parts iguals per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Montornès. L’aportació municipal es farà a través del fons de la Llei de millora de barris, àrees urbanes i viles que es va concedir al Projecte d’Intervenció Integral de Montornès Nord.
Periòdicament rebràs un e-mail amb un resum del que es publica en aquest web.